همکاری (NEBOSH) و (BCRSP)

 

همکاری نبوش(NEBOSH) و برد متخصصان ایمنی مورد تائید کانادا(BCRSP)

برد متخصصان ایمنی مورد تائید کانادا (سابقا سازمان متخصصان ایمنی مورد تائید کانادا) یک سازمان غیرانتفاعی است که گواهینامه های آن طبق قوانین ایمنی و بهداشت کانادا، صادر می شود.

سابقه برد متخصصان ایمنی مورد تائید کانادا:

در 10 فوریه 1976 یک سازمان کانادایی جدید جهت تائید گواهینامه های ایمنی تحت عنوان متخصصان ایمنی مورد تائید کانادا طراحی شد. مدارک این سازمان دارای دو سطح CRST  و CRSP  می باشد. CRST مدرکی درسطح یک تکنسین در حوزه ایمنی و بهداشت است و CRSP گواهینامه تخصصی در حوزه ایمنی و بهداشت می باشد.

 

گواهینامه های CRSP (Canadian Registered Safety Professional) امروزه توسط جامعه مهندسین ایمنی کانادا (CSSE) و صنایع کانادا کاملا مورد تائید می باشند. بیشتر متخصصان حوزه ایمنی و بهداشت یک گواهی نامه CRSP  جهت تائید صلاحیت خود در حوزه ایمنی شغلی نیاز دارند. هم چنین این مساله به BCRSP اجازه می دهد تا بالاترین استاندارد های حوزه ی ایمنی و بهداشت را رعایت کنند و مورد بازنگری قرار دهند. پروسه دریافت گواهینامه های CRSP  نیازمند تائید صلاحیت فردی در زمینه ایمنی و بهداشت می باشد که شامل تحصیلات و تجربه مرتیط در این زمینه  و قبولی در آزمون CRSP  و نشان دادن اطلاعات به روز فردی در حوزه ایمنی و بهداشت می باشد.

گواهینامه صلاحیت CRST (تکنسین) در سال 2018 به عنوان مدرک ارتقادهنده مورد نیاز صنایع معرفی شد. دریافت صلاحیت CRST مستلزم دریافت صلاحیت فردی در زمینه ایمنی و بهداشت است که شامل تحصیلات و تجربه کاری در حوزه مذکور، قبولی در آزمون CRST   و نشان دادن اطلاعات به روز در حوزه ایمنی و بهداشت می باشد. این دوره یک سطح ابتدایی تر نسبت به دوره CRSP است.  

در تاریخ 7 سپتامبر 2018 ، BCRSP یک تفاهم نامه همکاری دوطرفه با NEBOSH امضا کرده است. در این تفاهم نامه، که در روز شروع کنفرانس ارتقا حرفه ای که توسط سازمان CSSE در سال 2018 برگزار شد، امضا شده است، دانشجویان NEBOSH می توانند در هر دو دوره  BCRSP  شرکت نمایند و بالعکس.  

دارندگان دیپلمای بین المللی و ملی نبوش، در حال حاضر می توانند پس از قبولی در آزمون CRST، مدرک آن را اخذ نمایند (CRST تکنسین مورد تائید کانادا در حوزه ایمنی و بهداشت است).

افراد با تجربه کاری بالاتر و دیگر مدارک مرتبط نیز (گذراندن دوره دانشگاهی و یا تجربه کاری مرتبط مورد تائید) می توانند مدرک CRSP  (گواهینامه متخصصین مورد تائید کانادا در حوزه ایمنی و بهداشت است).

اما فقط دارندگان مدرک CRSP  می توانند دیپلمای نبوش را در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی با قبولی در آزمون آن به دست بیاورند.

 

طبق نظر Kevin Dawson مدیر BCRSP، این تفاهم نامه یک گام مهم در شناساندن و قابل تبدیل بودن مدارک هر دو سازمان NEBOSH و BCRSP است.

همپنین Teresa Budworth مدیر اجرایی NEBOSH بیان نموده است که این تفاهم نامه این فرصت را به دانشجویان ما می دهد که همزمان دارای دو مدرک BCRSP و NEBOSH باشند که آنها را در چشم کارفرمایان جذاب می کند.

متن تفاهم نامه به شرح زیر است :

از آنجائیکه BCRSP خدمات مربوط به تائید صلاحیت فردی را در حوزه مدارک ایمنی و بهداشت در کانادا انجام می دهد و NEBOSH خدمات مشابه را در انگلستان انجام می دهد؛  و

از آنجائیکه پروسه ها و استاندارد های مورد استفاده BCRSP و NEBOSH تشابهات زیادی دارند؛ و

از آنجائیکه مقداری تفاوت در تحصیلات و تجارب مورد انتظار جهت متخصصان حوزه ایمنی و بهداشت در کانادا و انگلستان در ارتباط با مسائل فرهنگ کاری و نحوه تجارت و سیستم های قانونی وجود دارد؛

این تفاهم نامه فی مابین BCRSP و NEBOSH منعقد می گردد که افرادی که گواهینامه هر کدام از دوره ها (دریافت گواهینامه هر کدام از دوره ها که شامل گذراندن دوره و قبولی در آزمون مربوط به آن دوره می باشد) را دریافت کرده اند، علاوه براینکه می توانند گواهینامه دوره ای را که گذرانده اند، داشته باشند، می توانند بدون نیاز به گذراندن دوره دیگر، مدرک دیگر دوره را نیز بدون پرداخت هزینه و شهریه دوره، مطابق دستورالعمل زیر، دریافت نمایند.

دریافت گواهینامهCRST  کانادا از سازمان BCRSP:

کسی که دیپلمای بین المللی و ملی نبوش را دارد، با گذراندن آزمون CRST  و قبولی در آن آزمون می تواند گواهینامه CRST  را دریافت نماید.

دریافت گواهینامهCRSP  کانادا از سازمان BCRSP:

کسی که دیپلمای بین المللی و ملی نبوش را دارد و حداقل 30 واحد درسی مرتبط در دانشگاه گذرانده است و یا تجربه کاری در حوزه ایمنی و بهداشت طبق استانداردهای BCRSP را دارد، می تواند با قبولی در آزمون دورهBCRSP، مدرک BCRSP را نیز دریافت نماید.

دریافت دیپلمای ملی و بین المللی NEBOSH:

فردی که مدرک CRSP  دارد و پیش نیازهای لازم دیپلمای نبوش را دریافت کرده است، فقط با گذراندن آزمون دیپلمای نبوش می تواند مدرک آن را دریافت نماید.

 

 

 

 

 

 

درباره ما | حریم خصوصی | ثبت شکایت | قوانین سایت

تمامی حقوق این سایت متعلق به HSEARYA می‌باشد.

Designed by TAMDATA

بالا